amal kebajikan

Free scan dan bersihkan komputer anda dari virus dan spyware - click ini

terima kasih la klik ni

Friday 26 February 2010

celery dan kebaikannya didalam menurunkan darah dan menggalakan aliran oxigen dalam darah..

Celery adalah salah satu sayur yang elok untuk menurunkan darah dan menggalakan aliran oxigen dalam badan. Selalunya saya mengambil beberapa pelepah saya blend dan minumkan juicenya. Kadangkala saya letak karot sebatang untuk memaniskannya. Kadangkala saya makan mentah saja.
 
Diantara khasiatnya ia mengandungi serat fibre yang tinggi dan menurunkan kolestrol dan tekanan darah.
 
Diantara kandungan semulajadi celery adalah tinggi dengan potassium. Maka amat sesuai lah kepada pengidap kencing manis meminum juice celery ini kerana kandungan gula tidak setinggi kandungan potasium di dalam buah pisang.(pisang juga mengandungi potasium yang tinggi).
Mengandungi Phthalide (3-n-butylphtalide [3nb]  salah satu  element yang memberi celery rasa yang unik dan rasa yang sedemikian.
Tugas phtadlide adalah untuk meredakan urat didalam dinding urat (vessel wall) dan memudahkan dan membenarkan  darah mengalir dengan senang.   
 
Atau ianya boleh dimakan mentah begitu saja sebagai snek sepanjang hari.
 
Article ini diambil dari http://www.highbloodpressureinfo.org/benefit-of-celery.html.
 
It is able to do this because of being rich in potassium, but this health benefit of celery consumption is due to more than one ingredient that most sufferers of high blood pressure are not aware of.
One such ingredient is called phthalide.
Phthalide (3-n-butylphtalide [3nb] ) is a compound which helps to give celery its unique aroma and taste.
It works by relaxing smooth muscles in the vessel walls causing them to dilate and allow blood to flow more easily.

It was discovered after Quang T. Le, a medical student and William J. Elliot a clinical pharmacologist at the University of Chicago did some research. Their action followed an incident where Quang`s father followed an old Chinese remedy noting the health benefit of celery in reducing high blood pressure.


After being diagnosed with the condition he ate a quarter pound of celery everyday and his blood pressure returned to normal, so being intrigued as to why it worked William and Quang investigated and found the responsible compound Phthalide which reduces the production of stress hormones called catecholamines.

Stress hormones are known to restrict blood vessels inhibiting blood flow. Phthalide blocks tyrosine hydroxylase enzyme action which is needed to produce stress hormones.


http://www.highbloodpressureinfo.org/benefit-of-celery.html
 
Jadikan celery salah satu menu sayuran anda..